خواص گیاهان دارویی

استویا شیرین تر از شکر!

 استویا شیرین کننده طبیعی ویژه دیابتی‌ها

نام گیاه:  استویا

نام انگلیسی: Stevia

نام علمی: Stevia rebaudiana

نام تیره: Asteraceae

نام های  دیگر: برگ عسلی، دوگر، شکر برگ

گیاه شناسی: به زودی

خواص دارویی:

استویا و تنظیم قند خون: افرادی که دچار دیابت هستند با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند این گیاه شیرین که شیرینی آن حدود 300 برابر شیرینیِ شکر هست را مصرف کنند و نگران بالا رفتن قند خونشان نباشند چون واکنشی نسبت به انسولین نشان نمی‌دهد و باعث بالا رفتن میزان انسولین در بدن نمی‌شود. توصیه می‌شود که بیماران دیابتی عصاره‌ی برگ استویا را جایگزین قند، شکر و دیگر شیرینی‌جات کنند. البته حتما در این مورد با پزشک مشورت کنید.

کاهش وزن، تناسب اندام و زیبایی با استویا: جالب است بدانید که میزان کالری در قند موجود در گیاه استویا صفر است و اصلا کالری زا نیستند، در ضمن مصرف استویا میل به خوردن غذاهای چرب را کاهش می‌دهد. همچنین خوردن استویا نیم ساعت قبل از غذا باعث کم اشتهایی می‌شود. استفاده از برگ استویا یا فراورده های حاصل از برگ برای رفع چین و چروک های پوست موثر است. از این گیاه برای رفع جراحتهای پوستی، اگزمای پوستی و بریدگی های کوچک استفاده می‌شود. برای رفع خستگی چشم چای کیسه ای استویا را روی چشمهایتان قرار دهید.

استویا و دهان و دندان: برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه از استویا استفاده کنید. البته برخی از خمیر دندان ها و دهان شویه ها حاوی عصاره استویا هستند. به هر حال استویا هم شیرین است است و هم برای دهان و دندان مفید است. برخلاف دیگر شیرینی‌ها که باعث پوسیدگی دندانها می‌شود.

خواص دیگر استویا: استویا در کاهش فشار خون موثر است. همچنین برای تقویت معده و سیستم گوارشی مفید است. یکی دیگر از خواص استویا اثرات آنتی اکسیدانی است.که خاصیت دفاعی سلولها را بالا می‌برد.

 

موارد منع مصرف: کسانی که داروهای خاص برای فشار خون و  یا دیابت استفاده می‌کنند برای مصرف استویا حتما با پزشک مشورت کنند. همچنین خانم های باردار و شیرده برای مصرف استویا با پزشک مشورت کنند.

طبیعت گیاه:  –

اندام مورد مصرف:  برگهای گیاه

نحوه مصرفدمنوش، جویدن برگ تازه گیاه و استفاده از عصاره برگ آن در صنایع غذایی

 

[av_button label=’برای خرید استویا کلیک کنید’ link=’product,6839′ link_target=” size=’medium’ position=’center’ icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ admin_preview_bg=” av_uid=’av-2qu84a’]

توجه: این مطلب به مرور زمان تکمیل و به روزرسانی می‌شود.

لطفا برای تکمیل این مطلب به ما کمک کنید و  مطالب مرتبط رو با ذکر منبع برای ما ارسال کنید. بعد از تایید کارشناس با نام شما منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.